Friday, 24 March 2017

Jodoh Pertemuan Ajal Maut...

Jodoh pertemuan ajal maut  segalanya aturan Allah Subhanahu Wataala..

Saya Puteri Nur... terlebih dahulu saya mengucapkan jutaan terima kasih pada rakan-rakan baik saya, pesakit-pesakit saya yang saya sayangi, sahabat-sahabat perawat yang sama berjuang dalam membantu manusia yang menderita berbagai jenis penyakit baik dari segi mental dan jasmani, rakan-rakan FB yang saya hormati sekelian yang walau ada yang tidak mengenali saya tetapi mempertahankan saya dari di hina tanpa sebab. Terima kasih sekali lagi dari saya dan anak-anak saya yang sama membaca.

Telah di takdirkan dan di atur oleh Allah Subhanahu Wata'ala yang jodoh Ninda saya yang berasal dari Indonesia dahulu di temukan dengan Raja Bunian dan berkahwin.

Saya sendiri tidak mengetahui apakah itu Bunian... saya pernah melihat mereka... cahaya-cahaya yang amat terang... Berpakaian perang bertatahkan permata dan berlian berkilauan, dengan pedang-pedang dan senjata bertatah permata-permata yang bercahaya... tetapi saya tidak mengetahui apa-apa mengenai mereka pada ketika itu.

Hidup saya dahulunya sering bersedih... dari kecil, remaja, dan sebagai ibu tunggal saya bangkit dari kesedihan demi menyara kehidupan anak-anak yang sedang membesar... sayalah Ibu... sayalah Ayah mereka.

Jika anda menghina Raja-Raja Bunian cubalah anda letakkan diri anda di tempat saya... yang di hina itu datuk nenek kita... apa perasaan kita?

Saya redha walau apa pun di kata Raja Bunian itu Jin ke apa... ANDA tidak melihat, tidak melalui apa yang saya lalui... tidak mendengar... tidak melihat pakaian mereka, tidak lalui apa yang mereka tempur tiap hari, tidak melalui APA yang saya juga tempur setiap hari... tidak mengapa bagi saya KERANA kita semua ANDA semua akan tetap menjadi makhluk ghaib... ROH akan berpisah dari jasad dan ketika itu bagi yang tidak pernah melihat akan melihat segala yang ghaib.

Pada yang telah dapat melihat kami saya panjatkan kesyukuran kepada Allah dengan penuh linangan airmata... kerana hanya dengan izin Allah anda dapat melihat Raja Raja Bunian.

Pada yang menghina dan berusaha keras menfitnah saya saya kasihan dengan ANDA... hidup anda tidak lena tidur memikirkan saya dan perjuangan saya dalam memutuskan perjanjian manusia dan Jin-Jin Iblis.

Sedangkan saya setiap hari bangun subuh dengan ceria mengadap Allah, berkebun siram pokok-pokok bunga saya... menguruskan anak ke sekolah dan memasak, mengemas rumah... rutin harian saya sebagai ibu tunggal amat sibuk memastikan makan pakai anak anak saya cukup. Anak-anak saya yang paling saya utamakan.

Pada yang memfitnah terimakasih saya ucapkan kerana anda telah memberi pahala percuma pada ibu tunggal ini dan anak yatim.

Allah Subhanahu Wata'ala telah berfirman di dalam surah Al-Hujaraat, ayat 12, mafhumnya, "Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani."

Saya tidak punya masa untuk berbuat hal hal seperti diajak berdebat atau berhujah... Saya Puteri Nur juga  tidak pernah berdebat dengan sesiapa di mana-mana YouTube channel seperti yang didakwa, saya bukan jenis suka berdebat, untuk apakah berdebat? Saya punya prinsip dan pendirian saya sendiri yang tegas. Saya wanita, ibu tunggal dan saya punya prinsip dan pendirian sendiri... kehidupan saya seharian sebagai Perawat membantu mereka yang memerlukan dan kewajipan saya kepada anak-anak saya paling utama. Yang perlu ditakuti hanyalah Allah Subhanahu Wata'ala. Yang perlu dibimbangkan adalah catatan Para Malaikat.

Waktu amat terhad bagi saya... hidup kita d dunia ini hanyalah tempat untuk kita mengumpul bekalan akhirat... bagaimana rupa bentuk rumah kita di sana... siapa jiran-jiran kita, kita yang menentukan di sini.

Saya sayang sahabat-sahabat saya... nak hina, hina lah saya janganlah di hina mereka kerana mempertahankan saya...

Saya redha di lahirkan sebagai manusia kacukan Raja Bunian... segalanya berlaku atas kehendak Allah... saya hanya Insan yang lemah tidak mampu mengubah ciptaanNya... makhkota di atas kepala yang di telah di lihat oleh ramai manusia hanya saya seorang yang merasa azab beratnya memikul.

Saya maafkan mereka yang menghina saya... kerana anda tidak bersalah.

Tetapi tidak mengetahui janganlah mudah menjatuh hukum.

Semoga Allah mengampuni dosa-dosa kita semua dan semoga kita ketemu dan berjiran di Syurga... Saya sayang anda semua yang sudi menjadi rakan FB... pada yang tidak mahu menjadi rakan saya dan hanya add untuk berbuat dosa di hujung jari, menjadi keyboard warrior, menggelapkan hati dan tiket terus ke neraka... yang menutup minda silalah unfriend dan keluar dari FB account saya.

Wassalam...

No comments:

Post a Comment